lördagstankar!

image12622 december 2007, lördag!

JESUS bar härlighet, renhet och kärlek. Vart Han än gick, vilka Han än mötte, bar Han alltid det med sig. Han var alltid glad och delade alltid med sig av sin glädje med kärlek. Det spelade ingen roll vem det var, Han älskade alla lika mycket. Han tänkte aldrig på sig själv, Han såg alltid till alla andras bästa. Han gav alltid av det Han hade med glädje och kärlek.

Han var ren, vitare än snö. Han bar härlighetens härlighet, Han var konung, Guds utvalde Son. Han kunde välja att hålla renheten, härligheten, kärleken och glädjen för sig själv. Men Han älskade oss så, Han gav allt till oss. Han tog av sig härligheten, den vita klädnaden och klädde oss i den. Vi fick ta av oss synden & ondskan, den svarta klädnaden och iklä oss i Jesu vita dräkt.
Han kom som människa till en hemsk värld som denna, för att Han älskade oss och ville ge oss en chans att vända om. Vi var egentligen inte värda detta, men Jesus, godheten & kärleken själv, älskade oss och gav oss detta.

"Jesus, jag älskar Dig, för att Du har älskat mig först. Och det liv som Du gav till mig, ger jag nu tillbaka till Dig, med tacksamhet, glädje & kärlek!
Tack för det som Du har gjort för mig, även att jag inte är värd det. Därför ska jag följa Dig och gå i Dina fotspår. Gör mig mer lik Dig. Jag vill leva som Du! Jag vill möta alla människor i kärlek och glädje. Jag vill förlåta dem som gör fel emot mig och välsigna dem som förbannar mig, med Din kärlek vill jag älska dem. För att Du har älskat oss först! Gör mig mer lik Dig, jag är Din efterföljare, Din lärjunge.."

I natt började jag läsa mer i Nya Testamentet och börja se och förstå saker jag inte sett eller förstått förut. Tänk t.ex. hur många människor Gud satte före oss för att hjälpa oss i en tid som denna. Paulus som förföljde kristna och var Guds motståndare. Han fick möta Gud och blev frälst och började sedan predika evangeliet vart han än gick fram. Han skriver i Kolossebrevet, Korinthiebrevet o.s.v. om hur vi ska leva. Vilken hjälp det är! Och tänk vad god Gud är som skickade de människorna flera hundra år innan vi kom, för att hjälpa oss att leva nu.

Vi behöver inte längre leva i världen, eftersom vi har blivit iklädda i det nya, genom Jesus Kristus, som dog i vårt ställe. Förstår ni vad det betyder? Vi har ett helt nytt liv! Varför fortsätter ni leva i det onda? När vi kan leva i härlighet, glädje, kärlek, barmhärtighet och välsignelse. Varför hatar ni varandra? När vi kan älska och bry oss om varandra! Varför tänker ni på er själva? När ni kan sätta andra före er själva!
Se på Jesus, se på Hans livsstil. Gör som Han! Jag skriver lika mycket till mig själv som jag skriver till er, eftersom jag också är människa och lever i den här världen. Men jag vet att jag har blivit iklädd i Jesu klädnad och kan därför leva på ett nytt sätt! Vi behöver alla vända om, och följa Jesus. Det är då som våra liv kommer att stråla!

Var tacksam till Jesus. Försök förstå vilket pris Han har betalat för oss! Vi är inte ens värda att iklä oss i renhet, men Han har betalat priset för oss, och tagit vårt gamla liv och gett oss sitt liv. Gå med Jesus!

/ Natalie Bengtsson



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0