YOUTH 07

image52 YOUTH 2007, 31 oktober - 4 november, 5 dagar av total förändring!

Kl. 12:00 i onsdags bar det av till Uppsala! Fett skön resa alltså! Eddie,Martin,Malin,Michan,Emil,Daniel,Jonta,Tom och JAG åkte i samma minibuss. Alla var lika öppna för att verkligen få möta Gud dessa dagar, och det gjorde vi!! Halleluja!

Onsdag kväll, Janne Blom predikade om Simon från Cyrene, och just om korset. Åh, den här veckan har jag verkligen Gud bara visat mig på djupet vad Jesus verkligen gjorde på korset. :)
BRA MÖTE!

Torsdag morgon, möte med Mattias Nordström, BRA -Y- !
Eftermiddag, lovsångsgudstjänst. Men finns det något bättre än att stå inför Gud och bara lyfta sina händer, sin röst och ge Honom sitt hjärta? Gud är Helig!
Kväll, HAHA Stefan, vår älskade älskade pastor! Honom skäms man inte för alltså! (: Och vem säger att det är fel att höra samma predikan 4 ggr på en termin? SELA! Vi älskar Stefan!

Fredag morgon, REMI predikade om att vi är födda på nytt! GLÄDJE GLÄDJE GLÄDJE I HERREN ! Vi är rena från all synd, på grund av vår Jesus! Under lovsången bad jag Gud att visa mig på djupet om korset, vad Jesus verkligen gjorde för mig när Han dog. Sedan när jag stod och lovsjöng Gud innan Ulfs predikan på kvällen som var verkligen ett bland dom bästa mötena jag vart på så såg & kände jag hur jag gick på en strand med Jesus, bara Han och jag. Han log och såg så kärleksfull,god,välsignande,majestätisk,helig,ren,äkta och vacker ut. Han var majestätisk, kunglig och mäktig, men jag var ingenting, ingenting, helt tom. Jag kände hur Han älskade mig så ofattbart mycket att Han gav sig själv till mig, alltså, åh, hur ska jag kunna förklara? Han sträckte ut sina armar mot mig, så kärleksfullt, och gav allt Han var, till mig, som inte var någonting. Han gav det till mig, en människa, som Gud älskar oändligt mycket, och själv blev Han slagen, pinad, hånad och föraktad, när Han kunde valt det gudomliga. Han hällde allt det Han var över mig, vare sig jag skulle vilja det eller inte.
Och där stod jag, fylld av glädje,kärlek,tacksamhet,tårar och lovsång! Jesus...
förlåt, finner inte ord!

Jag sökte Gud för den här veckan, och bad att Han skulle beröra mig på djupet. Men Han gav mig så fantastiskt mycket mer! Tack Gud, min älskade Fader, endast Dig har jag kär!

Lördag kväll, det var då allt slog rot i mitt hjärta. Då visste jag att nu ska jag verkligen praktisera allt det Gud visat mig under hela mitt liv, vart än jag går!

Vet inte vad jag ska säga mer än detta.
Men tack alla fantastiska människor som jag träffat den här veckan!
Inte minst Michaela,Judith & Daniel, en del av NG-gruppen, som också blivit fylla av Gud på djupet den här veckan, totalt förändrade, glädjen råder inom oss! Det MÄRKS att ni älskar Jesus! Och det är DET vi gillar! :D

TACK FÖR MIG,
och nu "måste vi vara ett ljus på vår skolaa!" HAHA, inteeeeeeeernt ! ( ;

Kramar / Natalie





Kommentarer
Postat av: Emelie Pemelie Rullgardin^^

SJUKT COOL VECKA ASSÅ!
Jag har varit med om några liknande möten och konferenser ;) men Wow asså fatta vad Gud är god asså!....hadde gärnat gått liksom...men de blev aldrig av xD men de är nått i Kungsporten snart tror jag (??) om du vet nått ååh ska gå kan du ju säga till ;)

Bless you! HEJA JESUS!!

Kram /E.

2007-11-04 @ 19:41:07
URL: http://emelienaslund.blogg.se
Postat av: Carro

Hej vännen! Åh, vad jag saknade dig efter att du åkt hem :( Insåg då att vi inte hunnit vara med varandra och pratat med varandra så mycket som jag hade behövt!
Underbart att du fick möta Gud! Han är ju bara för härlig och ger bara goda gåvor :)
Hoppas det inte dröjer alltför länge tills vi ses igen...puss

2007-11-09 @ 14:01:26
URL: http://carroblomm.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0