just some thoughts,

image223 image225

det är underbart att älska
men tungt att sakna

Indien,

jag skulle kunna skriva en hel bok om det. Hur ska jag förklara? Vissa dagar tänker man inte så mycket på det, andra dagar vet man inte vart man ska ta sig till. Detta sjuka land, åh vad jag saknar det. Det var som att komma till en helt annan värld, man bah: "Finns det?" Men det gör det!
Det livet vi lever här i Sverige, är som en dataspel jämfört mot det liv dom har i de flesta andra länder.
Glädjen där är liksom, på ett annat sätt. Man gläder sig över andra saker, på annorlundasätt..
Lyckan var inte att få en mobil, en tv eller ett par snygga skor. Lyckan var att få bli älskad, att få uppmärksamhet (på ett naturligt sätt), och att få ge av sig själv.

Här är det som att man bara vill visa upp alla saker man har. Men man måste förstå vem man själv är, och när man kan ge av det, då blir det en innerlig glädje, inte bara för en själv.. Utan även för andra.
Saker skapar bara avundsjuka och begär. Men det är klart att man kan bli avundsjuk för att någon annan är på ett sätt som man själv inte är på. Fast det kostar dig ingenting att finna dig själv, IT'S FREE!
Alla har ju inte möjlighet att få saker... (all the time lixom)

... jag minns när jag satt på Science City efter ett möte. De andra i teamet var kvar i lokalen och Cornelia och jag hade gått ut. Hon pratade i telefon med sin mamma och jag satt på trappen. Det var skönt varmt i luften och det var mörkt ute. Klockan var väl runt 21:00 eller något. Jag satt i mina indiska kläder och såg ut över ett hav av vackra indier klädda i hundratals olika färger och smycken. Det var mest kvinnor, ungdomar och barn. Jag bara njöt av att jag var i Indien.. och jag kan fortfarande känna lukten av landet.

Och det svåraste på hela resan..
..att lämna detta fantastiska & farcinerande land.
Det var så.. jag vet inte. Men det kändes som att
mitt hjärta blev kvar där. Det går inte förklara..
Men jag finns liksom fortfarande kvar där.
Min kärlek, mina drömmar & min längtan.

Men en dag...

just some thoughts,
/ nathalyah . b

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0